Jak budować dobry kontakt z grupą?

Jak budować dobry kontakt z grupą?
Byłem kiedyś na szkoleniu z marketingu sieciowego, jakie mój znajomy przeprowadzał dla studentów pewnej uczelni. Byłem zaskoczony tym, w jaki sposób studenci reagowali na jego słowa. Siedzieli oni jak zaczarowani. Słuchali z zapartym tchem. Mój znajomy w 2 godziny zbudował strukturę 25 osób, gdzie zazwyczaj 2 godziny przeznacza się na jednostkę… Co takiego powiedział studentom, że wzbudził tym tak olbrzymie zainteresowanie?

W przeddzień swojego wystąpienia poświęcił około 4 godzin na przygotowanie prezentacji. Zwracał on uwagę na takie aspekty: W jakiej sytuacji znajdują się studenci? Co jest dla nich najważniejsze? W jaką stronę zmierzają (praca, kariera)? Kluczowe było jednak pytanie: „Jak mogę sprawić, by skutecznie przekonać studentów do mojej firmy MLM?”.

Ty tu rządziszChciałbym Ci teraz przedstawić kilka charakterystycznych zdań, których użył mój znajomy w tej prezentacji: „Wiecie, jeszcze kilka lat temu też byłem studentem. Studia to wspaniały okres w życiu każdego człowieka. Wręcz uwielbiałem po nocach balować w akademikach, nie dbać o płynący czas. W końcu w życiu chodzi o to, żeby się dobrze bawić, prawda?”.

Tłumaczenie: Jestem taki jak wy. Potwierdzenie bieżącego doświadczenia i wartości.

„Nie wiem, jak wam, ale tym, co zawsze mi przeszkadzało podczas moich studiów, była zależność finansowa, jaką miałem. Powiedzmy sobie szczerze: mamo, tato, kocham was, ale to nie powód, bym miał z wami mieszkać do końca życia, prawda? Słuchajcie, jesteśmy dorośli, więc możemy sobie szczerze porozmawiać. Wiecie, jak to jest. Czasem chciałem np. zaprosić dziewczynę do domu na noc, wypić sobie porządnie z kolegami… I co? Oczywiście z rodzicami to nie było na ten temat co gadać. Wiem, że wielu z was pracuje obecnie po nocach w McDonaldzie, by tylko zarobić na akademik, by być niezależnym. Na moich studiach też tak pracowałem”.

Tłumaczenie:
Jestem taki jak wy. Potwierdzenie bieżącego stanu. Pokazanie problemu. W leadingu przechodzimy do jego rozwiązania. Prowadząc pacing na grupie, niemożliwe jest odzwierciedlanie postawy ciała czy tempa oddechu wszystkich rozmówców. Co więc należy odzwierciedlać? U ubiór,  bieżące doświadczenie, wartości grupy, charakterystyczne słowa i zwroty.

Uwaga. Jeśli widzisz, że Twoi rozmówcy są przybici, kiepskim pomysłem jest mówienie do nich radosnym tonem pełnym euforii. Zawsze zaczynaj od poziomu grupy! Podąży ona za Tobą, jeśli zbudujesz odpowiedni pacing. Mój znajomy zapomniał o tym, kim jest teraz i przypomniał sobie, jak to było za czasów studenckich. Mówił językiem studenckim, odzwierciedlał problemy oraz zachowania żaków. Zawsze, ale to zawsze znajdziesz z daną grupą wspólne cechy. Właśnie na to kieruj uwagę Twoich rozmówców. Mów o tym, co dotyczy w s z y s t k i c h w danej grupie, a nie tylko jednostki. Wejdź w buty swojego klienta — czyli zmień pozycję percepcyjną!

Jedną z najważniejszych rzeczy, jakich nauczyło mnie programowanie neurolingwistyczne, jest to, iż każdy ma inną mapę świata. Innymi słowy, każdy inaczej postrzega świat. Dla każdego co innego jest ważne i na czym innym się skupia. W biznesie jedną z najważniejszych umiejętności do opanowania jest ta dotycząca odczytania potrzeb klienta. Oto wielki sekret skutecznej sprzedaży:

„Dowiedz się,  czego chcą ludzie, a potem pokaż im, jak to osiągnąć” – Frank Battger

Uwaga: Tekst pochodzi z książki Ty tu rządzisz, którą będzie można nabyć w promocji od poniedziałku do środy.

http://wywieranie-wplywu.zlotemysli.pl

Oceń ten wpis

< < Poprzedni <<
>> Następny >>

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


(wymagane)