Skąd wziąć pomysł na biznes i działanie?

Jeśli coś robisz i chcesz zacząć robić coś nowego, to potrzebujesz pomysłu. Możesz już go mieć, możesz też go stworzyć. Chyba pomysłów na biznesy jest więcej niż ludzi na ziemi. Bardzo ważne jest to, aby twój pomysł pasował do ciebie, do twoich umiejętności, do tego, co chcesz robić i do tego, w jaki sposób chcesz wzrastać i osiągać to, co sobie założyłeś w swoim życiu.

Pomysł ma pasować do środowiska, w którym będziesz działać, czyli na Antarktydzie nie będziesz sprzedawał lodów, a tym bardziej kożuchów na równiku. Chociaż ostatnio pogoda płata różne dziwne figle… Pomysł dobrze osadzony w realiach to taki, na który jest zapotrzebowanie.

Ty też powinieneś go wewnętrznie czuć i wiedzieć, o co chodzi z tym pomysłem i z jego realizacją. Całe życie funkcjonujesz wśród Od pomysłu do sukcesupomysłów innych osób. Każdy sklep, firma, budynek, samochód i wszystko to, co cię otacza, to są zrealizowane marzenia jakichś ludzi. Na ziemi wszystko, co człowiek tworzy, jest materializacją mniej lub bardziej dziwnych pomysłów. Ziemia jest takim miejscem, gdzie istnieje wolna wola i możesz robić, co chcesz, a jedyne, co cię ogranicza, to twój sposób myślenia, postrzegania i działania. Tak że jeśli wciąż powtarzasz sobie, że nie masz żadnego pomysłu na biznes lub na życie, to otwórz oczy.

Zacznij postrzegać wszystko dookoła ciebie z punktu widzenia tych, którzy mieli pomysł i go zrealizowali najlepiej jak potrafili. Perfekcja nie istnieje, ideał możesz ścigać całe życie i nigdy go nie dogonisz, ale sam w sobie jesteś idealny i wyjątkowy. Twoje możliwości i geniusz wewnętrzny zaskoczą ciebie i wielu dookoła, o ile oczywiście zechcesz latać…

DREAMER

Znajdź marzyciela, wizjonera, scannera lub pozwól sobie na bycie marzycielem…

Ludzi możesz podzielić na tych, którzy mają nadmiar pomysłów i na tych, którym ich brakuje. Tym samym pierwszą metodą na pomysł jest znalezienie osoby, która ma różne pomysły. Możliwe, że niektóre z nich ma już w jakimś stopniu opracowane i tym samym przygotowane do testu lub wdrożenia. Osoby „z pomysłami” często są wszechstronnie uzdolnione, ale o tym nie mają najmniejszego pojęcia, ponieważ nie spadły na odpowiednio żyzny grunt. Są to często tzw. scannersi — więcej możesz o nich poczytać na www.barbarasher.com. Poznałem kiedyś scannersa, który miał rozpoczętych ponad sto „tematów” — każdy miał swój osobny karton z przeróżnymi materiałami, dokumentacjami i pomysłami. Potem przeniósł całość do komputera i kartony zamieniły się w foldery umieszczone na specjalnie zakupionym dodatkowym twardym dysku.

Od pomysłu do sukcesu

Osoby z pomysłami to marzyciele-wizjonerzy, osoby bez pomysłów to często realiści lub krytycy. Realista z marzycielem może współpracować i może to być bardzo owocna współpraca. Marzyciel z krytykiem nie ma szans na owocną współpracę. Marzyciel musi mieć świadomość tego, że jest marzycielem, musi mieć swoją osobistą przestrzeń działania i własny rytm pracy. Realista robi inne rzeczy niż marzyciel i obydwoje muszą rozumieć, że są innymi osobami i mają inne zadania do wykonania w każdym realizowanym projekcie. Pewnych rzeczy nie da się przeliczyć na godziny pracy, a tym samym na pieniądze.

Realista urealnia wizje marzyciela i proces ten polega na dopasowaniu wizji do rzeczywistości. Realista, jeśli widzi, że jest problem w wizji, to zwraca się do marzyciela o rozwiązanie tego problemu poprzez zadanie pytania: „jak…”, „w jaki sposób…?”. Każda forma krytyki bezpośredniej, negowania lub wyśmiania pomysłu marzyciela jest początkiem końca współpracy. Pomysły marzyciela są jak jego „dzieci”.

Pomyśl o swoich dzieciach albo o osobach, które kochasz i wyobraź sobie, że ktoś te osoby krytykuje lub się z nich wyśmiewa. Jak się z tym czujesz? Wzajemne poszanowanie i zaufanie jest kluczowe przy każdej współpracy. Jeśli chcesz wyłącznie pomysłu, a nie chcesz współpracować z marzycielem, który da ci ten pomysł, to pamiętaj o tym, aby wynagrodzić pomysłodawcę stosownie do wartości, jaką wniósł. Jeśli chcesz ukraść pomysł, to licz się z tym, że ktoś ciebie też kiedyś okradnie z czegoś tak samo cennego. Pozyskanie marzyciela jest wielka wartością, bo to właśnie marzyciel ma bezpośredni dostęp do wizji, a wizja jest formą energii, która może zostać zmaterializowana. Ford, Edison, Tesla, da Vinci, Disney to byli wielcy marzyciele, którzy przy współpracy z realistami zmienili świat.

Uwaga: Tekst pochodzi z książki „Od pomysłu do sukcesu”, która ukaże się niebawem w Złotych Myślach.

Oceń ten wpis

< < Poprzedni <<
>> Następny >>
darmowy ebook

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


(wymagane)