To skuteczna strategia, dzięki której dotrzesz do nowych klientów bez generowania kosztów.
Zacznijmy od przykładu
Firma zajmująca się kolportażem ulotek podjęła współpracę z drukarnią dzięki, której będzie mogła zaproponować swoim klientom również wydruk. Drukarnia, oprócz usług drukarskich będzie mogła dodatkowo oferować swoim klientom usługę kolportażu.
Firma zajmująca się dystrybucją ulotek nie musi mieć maszyn drukarskich, ale dzięki współpracy z drukarnią może zaoferować swoim klientom wydruk ulotek. Drukarnia zdobywa nowe zlecenie bez jakiegokolwiek nakładu pracy, natomiast firma kolportująca otrzymuje prowizję od sprzedaży usługi drukarskiej. Klient jest zadowolony ponieważ oszczędza swój czas – w jednej firmie zamawia druk i kolportaż materiałów.
Korzyści
Firmy, które nawiązują tego typu współpracę zwiększają swoje przychody – zyskują nowy kanał sprzedaży własnych produktów i usług. Dodatkowo obie firmy mogą przedstawić klientowi ciekawszą i rozszerzoną o dodatkowe usługi ofertę oraz czerpać zyski z prowizji od ich sprzedaży.
Jak zacząć?
Znajdź firmę, która ma długi staż na rynku, zdobyła zaufanie klientów oraz oferuje usługi i produkty komplementarne w stosunku do tych oferowanych przez Ciebie (usługi/produkty, które mogłyby uzupełnić Twoja ofertę).
Zastanów się w jaki sposób i na jakich zasadach moglibyście ze sobą współpracować. Mając kilka pomysłów zorganizuj spotkanie i przedstaw swoje propozycje.
Fragment książki Tomasza Burego „262 Strategie Marketingowe”
Zaciekawił Cię ten fragment? Pobierz więcej za darmo
DARMOWY FRAGMENT
No Comments