Google Analytics
Systemy zarządzania treścią oraz techniki informatyczne umożliwiają zbieranie informacji o odwiedzających stronę WWW, ich interpretację oraz dostosowanie serwisu do potrzeb klientów.
Najbardziej rozbudowanym, bezpłatnym i najczęściej wykorzystywanym narzędziem analizy witryny jest jest Google Analytics. Łatwe w użyciu funkcje umożliwiają przeglądanie i analizowanie danych na temat ruchu w witrynie.
Najistotniejsze parametry ruchu na stronie internetowej, które warto poddawać analizie to:
-
czas wizyty na stronie
-
liczba odsłon, czyli liczba odwiedzonych przez internautę podstron
-
kolejność podstron jakie odwiedza internauta
-
źródła odwiedzin
-
słowa kluczowe, dzięki którym serwis jest odnajdywany w wyszukiwarce
-
podstrona, z której klienci rozpoczynają przeglądanie witryny
-
podstrona, na której klienci kończą przeglądanie witryny
-
najrzadziej i najczęściej przeglądane podstrony
-
rodzaj przeglądarki internetowej jakiej używają odwiedzający
-
geolokalizacja użytkowników
-
witryny linkujące, z których jest najwięcej wejść
-
dzień tygodnia, w którym jest najwięcej odwiedzin
Fragment książki Tomasza Burego „262 Strategie Marketingowe”
Zaciekawił Cię ten fragment? Pobierz więcej za darmo
DARMOWY FRAGMENT
1 Comment
Tak, jedno z lepszych narzedzi. czekam na ksiazke.