Artykuły, e-biznes i sprzedaż

Strategia 16. Google Analytics

22 czerwca 2015

Google Analytics

Systemy zarządzania treścią oraz techniki informatyczne umożliwiają zbieranie informacji o odwiedzających stronę WWW, ich interpretację oraz dostosowanie serwisu do potrzeb klientów.

Najbardziej rozbudowanym, bezpłatnym i najczęściej wykorzystywanym narzędziem analizy witryny jest jest Google Analytics. Łatwe w użyciu funkcje umożliwiają przeglądanie i analizowanie danych na temat ruchu w witrynie.

Najistotniejsze parametry ruchu na stronie internetowej, które warto poddawać analizie to:

  • czas wizyty na stronie

  • liczba odsłon, czyli liczba odwiedzonych przez internautę podstron

  • kolejność podstron jakie odwiedza internauta

  • źródła odwiedzin

  • słowa kluczowe, dzięki którym serwis jest odnajdywany w wyszukiwarce

  • podstrona, z której klienci rozpoczynają przeglądanie witryny

  • podstrona, na której klienci kończą przeglądanie witryny

  • najrzadziej i najczęściej przeglądane podstrony

  • rodzaj przeglądarki internetowej jakiej używają odwiedzający

  • geolokalizacja użytkowników

  • witryny linkujące, z których jest najwięcej wejść

  • dzień tygodnia, w którym jest najwięcej odwiedzin


Fragment książki Tomasza Burego „262 Strategie Marketingowe”

Zaciekawił Cię ten fragment? Pobierz więcej za darmo
DARMOWY FRAGMENT

 

Rate this post
<< Poprzedni <<
>> Następny >>

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply magnatan 22 czerwca 2015 at 22:57

    Tak, jedno z lepszych narzedzi. czekam na ksiazke.

  • Leave a Reply

    *